2017. január 26., csütörtök

Első próbák a 180-as dyras antennával

      Lekerült átmenetileg a 140-es antenna, ugyanis egy régóta várt 175cm átmérőjű szintén békebeli dyras került a helyére. A zord idő ellenére múlt vasárnap 5 órán keresztül szereltem, próbáltam pályára állítani. Gyakorlatilag sikerült a művelet, de még korrigálni kell az íven és a fejtartók is némi módosításra szorulnak. Azért megnéztem egy-két műholdpozíciót, hogy lássam a különbséget.
10 fok Keleten előjöttek az S2-es 8psk-s nagycsomagok (3727R, 3736R, 3748R, 3759R) főleg nigériai csemegékkel, valamint 5 fok Keleten egy benini csomag (3925L).










  
      DX szempontból nagyon fontos pozíció a Paksat (38K), így arra is ránéztem. Amik 140-essel csak időszakosan jöttek, azok már egész nap vehetőek, illetve 3-4 új frekvencia is előbújt.





     68.5 Keleten az Intelsat 20 is jelentős jelnövekedést mutatott. Elérhetővé vált két indiai csomag (4013H, 4090H) valamint a CNBC Pakistan (Jaag tv) is. Korábban írtam, hogy az NHK csomag nem jön az új helyén, nos ezzel az antennával már stabil, 10% körüli tartalékkal. Sajnos ezekről nem készítettem képeket.
    Mai nap megpróbálkoztam 66 fok (Intelsat 17) vételével. 140-essel nem sikerült, viszont a dyras talált 2 frekvenciát, melyek stabilan jönnek (4006H, 4024H).
A tesztek folytatódnak, illetve hétvégén, ha az időjárás engedi, jön még egy kis átalakítás, pályamódosítás.:)
66 fok vételei:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése