2017. február 6., hétfő

40.5W próba 175 cm-rel

    A tavaszias hétvégén finomítottam a beállításokat a 175-ös antennán. Korrigáltam még picit a forgatás ívén, illetve sikerült barkácsolnom két fülecskét, melyek a gyári pálcákhoz rögzítik a C-s sugárzót. Azért csak kettőt, mert ennyi, IKEA-bútorból kimaradt derékszög idomot találtam. Kis hajlítás és fúrás után kiváló szolgálatot tesznek. A harmadikat egy sima acéllemezből vágtam.



Eddig a hideg hátráltatta a "munkát" odakinn, most pedig az olvadás után keletkező nagy sár.:)
Mindegy, azért nekilendültem az egyik legnagyobb kérdőjelnek, a 40.5 fok Nyugaton lévő SES-6-nak. 140-es sorozatom első részében látható, hogy akkor mit sikerült vennem, most essék szó tehát a 175-ös eredményről.
Van javulás természetesen és vannak új jövevények is, de amitől féltem az bejött. A szomszéd diófa ágai sajnos elég sokat - kb. 10%-ot - levesznek a lehetséges vételből. Ezt figyelembe véve a maximum, amit ki tudtam hozni az antennából az alábbiakban olvasható (csak azt írtam be, ami a 140-hez képest újdonság):


    Első ízben vettem tehát az Agrobrasil tv programját, mely stabilan, jól vehető egész nap. Megemlíteném még a kolumbiai Cable noticias HD-ben sugárzott hír/információs műsorát, valamint a szintén hd TLT (La Tele Tuya) -nem csak tujáknak:) adót Venezuelából.  Jött még a Garage tv és megjelent néhány powervu-ban kódolt csomag is. Ahová a táblázatban lock határt írtam, ott volt jelem, de lekeresni nem tudta a box.
Mivel az idea-sat fej, valamiért nem tud együtt dolgozni a depol lapkával ebben a műholdpozícióban (sajnos nem jöttem még rá az okára) - konkrétan az L polárnál fel-le ugrál a jel -, ezért 90 fokban elfordítottam a lapkát. Persze így csinálnom kellett egy fordított poláros frekilistát is. Így szépen érzékeli R-ként az alapvetően L poláros műsorokat.
Sajnos egyelőre ennyi, nem marad más, mint reménykedni abban, hogy a szomszéd kicsit megnyirbálja az útban lévő diófát.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése