2020. június 8., hétfő

Félsikerek 3: 43 fok nyugat

      Sajnos ez itt elért eredményem még félsikernek is kevés, hiszen a frekvenciák töredékét tudtam csak megfogni 240-es tükörrel, egy távoli diófa miatt. Még sajnos lombhullás után is lehetetlen a vétel a sűrű gallyazat miatt.

Napfényteszt (A tükör 40,5W-n ál, de 43W pozíciójában volt a nap)
A sugárzóba fényképezve is látható a belógó diófa (2018)

De azért lássuk, mit sikerült az Intelsat 11-ről a képernyőre varázsolni. A hold megtalálására kiválóan alkamas a Cohulsat 36 programja (3877V), mely sima DVB-S modulációval ad. A kép minősége csapnivaló, de ez itt most nem lényeges szempont. Legelőször 2018 őszén próbálkoztam a holddal, akkor a fent említett adón kívül a CB24 (3872V) volt még bivalyerős. De ez annyira, hogy még a diófa lombozata mellett is tökéletes vételem volt, tartalékkal. Némi finomhangolás után bejött még a CNN PowerVU-ban kódolt csomagja (4040H) épp vételhatáron, valamint a Discovery csatornák Latin-Amerikának szánt verziói (3994H-megszűnt), de csak miután lehullottak a diófa levelei. Egyébként nagyon vártam a lombhullást, s egy szeles nap után munkából hazaárve rá is néztem egyből a holdra, látván, hogy nem sok levél maradt a fán. De nagy meglepetésre, semmi jel nem volt. Nem jöttem rá, mi a gond, majd láttam, hogy valami kilóg a fej csőtápjából. Mivel sötét volt, odavilágítottam a telefonnal, s egy madár húzódott meg benne éjszakára.:) Épp csak hozzáértem a farka végéhez és ki is röppent, a jel pedig visszajött.
2019 tavaszán tértem vissza ismét a holdra, akkor megint más képet mutatott. Az alábbi frekik jöttek:
Teletica HD (3826V), Woohoo (3838H), Bethel (3875H-megszűnt), Evangelizar (3867V), Rede CNT (3847H)
A legjobb csati ezek közül a costa ricai Teletica volt, hasonlóan színvonalas programot sugárzott, mint a columbiai adók 40.5 fokon, HEVC normával.
Nos, ez a rövidke bejegyzés legalább arra jó volt, hogy lássa a kedves olvasó, hogy mely adókkal érdemes próbálkozni esetlegesen 180cm körüli tükrökkel. A többihez 240-es, az összeshez pedig legalább 3 méteres teli tányér szükséges. Ízelítőnek, az akkortájt rögzített fotóimból néhány.

CNN USA

CNN Mexico

CNN Venezuela

Discovery Latino America

Discovery Home & Health

HLN

Discovery kids

Woohoo (Brazília)

Teletica HD (Costa Rica)

Teletica (Costa Rica)

Woohoo (Brazília)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése