2020. július 12., vasárnap

Paksat C sáv, 2020 nyár

      Őszintén szólva picit bajban vagyok most, mert azt hittem tudok majd némi friss csemegével szolgálni ezen DX hold tekintetében, de tévedtem.
Pontosan egy éve 2019 júliusában fordítottam ide a 240-es tükröt és az akkori frekvenciák 85-90%-a jött. Ezzel szemben jelenleg alig jutok többre a 240-essel, mint a 175-össel. Tényleg már napok óta csüngök a létrán és próbálom a fej/sugárzó állítást finomítani, de nem sok eredménnyel. Két dolog lehet: 1. Vagy a szomszéd tuják nőttek akkorát, hogy érdemben kitakarnak tavaly nyárhoz képest. 2. Vagy pedig tényleg ennyit romlott a hold az elmúlt év folyamán.
Tény, hogy voltak frekvencia átrendeződések, de nem hittem volna, hogy ennyire beszűkülnek a lehetőségek. Főleg a 4GHz alatti tartomány, ahol igen kevés a találat.

Az alábbiakban összefoglalom, mik jönnek jelenleg, összehasonlítva a 240-es és a 175-ös értékeit. Mindkét antennában Kaonsat fej dolgozik, a vétel pedig Ustym 4K Pro beltérivel valósult meg. Láthatjuk, hogy átlag 10-15%-ot és 2dB-t ráver a nagyobb antenna a kicsire. Mégsem vagyok elégedett az eredménnyel.

Két képsorozatot is közlök. Az egyiken mostani vételek vannak. A másikon pedig néhány kuriózum a tavaly nyáriak közül.

















8XM (2019 július)

Apna TV (2019 július)

ATV khyber (2019 június)

City41 (2019 július)

Jalwa (2019 július)

Kay 2 (2019 július)

Oxygene (2019 július)

Rohi TV (2019 július)

Tez TV (2019 július)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése