2017. november 25., szombat

Thaicom regional beam!

     Korábban írtam már, hogy elméleti esély lehet a Thaicom regional nyalábjának egyes frekvenciáinak vételére 180cm körüli antennával, de magam sem gondoltam volna, hogy egyszer ténylegesen összejön a 175cm-es dyras-szal. Nos, a múlt héten ez sikerült, több este is egymás után.
Egyik amatőrtársam jelezte néhány hete, hogy viszonylag erős a 3715V SR:1480 frekvencia, de hiába próbáltam rá, semmi. Később mindig ránéztem azért, amikor a Thaicomon jártam, így történt ez november 20-án este is és wow! Megjelent a gyomorbizsergető LOCK felirat! Szerintem a DX-er kollégáknak nem kell bemutatnom az érzést, amikor egy-egy régóta áhított frekvencia, vagy hold vadászatakor egyszercsak megjelenik a lock felirat, vagy bezöldül/sárgul/...(készüléktől függően) a csík!
Szóval le is kereste és stabil kép is volt a nepáli ABC television műsorán, illetve kb. 1-2% vételi tartalék. Este 8 után gyengült a vétel, s este 10 utánra el is tűnt. Jellemzően a Thaicom a kora esti órákban a legerősebb, tehát akkor érdemes nézegetni a regional nyalábot. 
Hazai és külföldi fórumok jelentései szerint még két frekvencián van jó esély a vételre 180cm körüli antennával: 4007V SR:1660 Dopa channel, 4113H SR: 13330, ez utóbbi már az afrikai nyalábon sugároz.
Remélhetőleg a téli mínuszok majd ezeket is a képernyőmre varázsolják...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése