2017. november 18., szombat

Az Intelsat 17 X-aktája

   Még egy korábbi írásomban említettem, hogy 175cm-rel sikerült megfognom az Intelsat 17-ot 66fok Keleten. A szinte csak indiai programokat sugárzó holdnak akkor két frekijét tudtam lekeresni, 4006H és 4024H. Ez februárban volt és csupán néhány hétig tartott, majd a tavasz és a nyár "elvitte" ennek a pozíciónak a lehetőségét. Egészen mostanáig hiába is néztem a már lekeresett frekvenciákat, se kép se hang. Aztán valamiért a napokban tettem egy próbát, mondom kb. ott vagyok félúton 68.5K és 64K között, lássuk! A fent említett két transzponderen semmi! Jólvan! - gondoltam, azért végigcsattogtatom a többi frekit is. Láss csodát 3968V-n egy jó nagy zöld lock jelzést kaptam, majd 3980V-n is. Maximumra állítottam  a jelet, de a februárban megfogott két freki sehol. Nem baj, ez is nagy siker, legalább bővült a repertoár ebben a pozícióban is. Persze úgy fest itt gyorsan változnak a dolgok, ugyanis a szerda esti jelszintekhez képest kb 6%-ot csökkent mostanra, ami azt eredményezte, hogy a 3980V el is tűnt. Viszont ez bizonyítja, hogy a C sávban sokkal dinamikusabban változnak a vételi lehetőségek, mint KU sávban és érdemes gyakrabban végigzongoráznom ennek a holdnak is a frekvenciáit, hátha "beakad" valami a 2/3 FEC-sek közül.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése